ورود اعضا

برگزاري دومين نمايشگاه ساخت ايران در دهه توليد ملي

دومين نمايشگاه ساخت ايران در دهه توليد ملي

دومين جشنواره و نمايشگاه ساخت ايران از دوم تا پنجم تيرماه و همزمان با دهه توليد ملي در نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار مي شود.

به گزارش "شاتا" سيد عليرضا شجاعي معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترك با متوليان برگزاري اين برنامه گفت: دومين نمايشگاه ساخت ايران امسال با حضور تشكل‌ها، انجمن‌هاي بخش خصوصي و با محوريت خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شده و دستاوردهاي توليدكنندگان و همچنين سازمان‌هاي مرتبط در آن به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي با تاكيد بر ايجاد جذابيت در اين نمايشگاه گفت: اطلاع رساني گسترده در حوزه صنعت و معدن‌، معرفي برترين‌هاي هريك از حوزه‌ها و برنامه‌ريزي براي بازديدكننده‌ها از اقداماتي است كه مي‌توان در اين راستا انجام داد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه راهبردي صنعت، معدن و تجارت و اولويت‌هاي پيش‌بيني شده توليد در اين برنامه افزود: براي نمونه هم‌اكنون توليد و صادرات حوزه الكترونيك اولويت برنامه راهبردي به شمار مي‌رود كه بايد نسبت به ايجاد جذابيت جهت بازديد از اين حوزه‌ها برنامه‌ريزي لازم صورت گيرد.
در ادامه اين نشست دبير انجمن مراكز تحقيق و توسعه صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازي سايت ساخت ايران خبر داد و گفت: در اين سامانه هفت هزار محصول و ۲۰ فناوري توليد خدمات مشخصات خود را ثبت كرده‌اند.
حميد طاهباز توكلي افزود: شركت‌هاي زيرمجموعه اين انجمن براي نشان دادن توانايي‌هاي خود در دومين جشنواره ساخت ايران نيازمند ۷۰۰ متر فضا هستند.
وي اضاضفه كرد :  در همين راستا با مذاكرات صورت گرفته با دانشگاه تهران پنج هزار پايان نامه مقطع كارشناسي ارشد و دكترا و همچنين چهار هزار و ۵۰۰ پايان نامه از دانشگاه شريف دريافت كرده‌ايم تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌اي با آن‌ها از ظرفيت دانشگاه‌ها در حوزه صنعت بيشتر استفاده كنيم.
مديركل دفتر صنايع ماشين‌سازي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در ادامه اين نشست مشترك با تاكيد بر فرهنگ سازي استفاده از كالاي داخلي، اين نمايشگاه را فرصت مناسبي براي اين امر دانست و گفت: با نمايش توانمندي‌هاي داخلي مي‌توانيم اعلام كنيم در سال حماسه اقتصادي چنين اقداماتي صورت گرفته كه اين امر به نمايش توانمندي‌هاي صنعت و معدن كمك ويژه‌اي خواهد كرد.
كيومرث فروتني با تاكيد بر پررنگ كردن ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار كرد: چندي پيش و در حاشيه نمايشگاهي مرتبط، تفاهم‌نامه‌هايي با دانشگاه‌ها با هدف گسترش اين ارتباط انجام شد بر اين اساس بايد نسبت به توسعه اين ارتباط و ارائه برنامه‌اي خاص توسط دانشگاهيان اقدام كرد.
وي ادامه داد: معرفي شركت‌هاي پيمانكاري با توجه به تشكيل كارگروه توسعه معادن نيز از جمله اقدامات ضروري است كه بايد در اين جشنواره به آن پرداخت.